8. November 2013

Сенгиги втора част, а после накъде?

28. Октомври- 01. Ноември 2013

След 10 дни на островчето Гили Т вече имах чувството, че познавам всеки корал и всяка рибка по име. Което означаваше, че вече беше време да напуснем това прекрасно място. Решихме да се върнем в Сенгиги, тъй като по пътя за Гили Т бяхме видяли много и красиви заливчета с рифове, които изглеждаха добре за шнорхелуване.
Отседнахме на същото място, като предният път и на следващия ден наехме скутер и поехме на север. За беда един голям черен облак се залепи за нас и реши да ни следва, а и морето в залива Нипа, където мислехме да спрем не беше спокойно, затова продължихме напред. На един завой пред нас се откри прекрасна гледка към трите Гили, а половин километър по-нататък ни разхлади отгоре. Опитахме се да избягаме от черните облаци и дъжда продължавайки на север, където изглеждаше слънчево, но някакси не успяхме да открием плажът за шнорхелуване даден на картата, за това решихме да обърнем назад. Естествено пак трябваше да минем през охладителната система, която все още висеше над заливчето, затова се върнахме в Сингиги, където въобще не беше валяло :/
На едно възвишение имаше нещо като заведение, с наредени по дължината на улицата столчета, там си поръчахме пресен кокосов орех и печена на скара царевица, намазана с вкусна лютива и пикантна паста (ммммм, да си оближеш пръстите). И при тази гурметчийска оргия се наслаждавахме на красивият залез :-)

Следващия ден прекарахме на плажа въоръжени с пътеводител и телефон с интернет, защото трябваше да плануваме следващата дестинация. Отхвърлихме първоначалния си план да ходим до Кута, тъй като вече няколко други пътешественици ни казаха, че е по-скоро за сърфисти. А тъй като на Ломбок нямаше друго място, което непременно искахме да посетим, решихме да отидем на остров Ява. За целта си резервирахме полет до Сурабая, главният град на източна Ява, тъй като там бяха двата вулкана, които ни интересуваха и искахме да видим. Не мислехме да оставаме в Сурабая, за това веднага след кацането се отправихме към Маланг.

Докладът следва ;-)

P.S. От самолета видяхме трите Гили отгоре, невероятно...